Tuesday, August 2, 2011

Based On A True Story : Inner Conflict

Hello peeps...


Kalau dah mula baca, sila baca sampai habis and do not skip. Takut salah faham as it regards to a sensitive issue. 


Inner conflict...


Aku rasa semua orang ada inner conflict whether it's a major or minor. Tak faham inner conflict? Itu konflik jiwa, kau gaduh dengan diri kau. Kadang-kadang sebab keinginan, emosi mungkin? Tak faham lagi? Okay aku bagi contoh conflict jiwa aku.

Dulu aku selalu rasa nak bunuh diri. Kenapa? Sebab aku rasa aku tak cantik dan useless. Aku tak suka diri aku sebab kat sekolah orang suka ejek aku kurus kering, papan? Kudut? Aku tak suka hidung aku sebab tulang hidung aku besar, aku juga tak suka mata aku sebab bila aku senyum mata aku berkedut-kedut. Aku tak suka kening aku sebab lebat, kulit yang tak 100% flawless macam Korean dan juga bulu mata aku yang panjang tapi tidak lentik. Banyak benda yang aku tak suka kat diri aku ni terutama bahagian muka yang banyak benda aku rasa nak ubah. 

Kenapa aku jadi macam ni? Sebab aku terlalu memikir. Benda ni nampak remeh tapi kalau kau orang kena conflict jiwa ni then u guys will know how it feels. 

Aku consult dengan doctor, masalah aku sekarang adalah level confidence aku very low. Like even sejuta orang memuji tapi kalau inside aku tak boleh terima benda positive, itu yang buatkan aku nak bunuh diri because terlalu banyak negative. Conflict jiwa sendiri sedangkan masalah tu tak patut timbul pun. Mungkin terlalu fikir nak cantik macam dalam TV sedangkan orang dalam TV tu semua makeup dan di edit. 

Kau pernah tak jumpa orang yang tak cun sangat tapi dia rasa dia cun gila?
Itu sebab level of confidence dia tinggi ! Sebab tu dia boleh act macam tu. 

Kau pernah jumpa orang cun tapi he/she very humble dan rasa tak cantik sedangkan thousands of people puji cantik cantik cantik ?
Itu sebab level of confidence dia sungguh weak. Takde rasa yakin dan negative thinking. 

Aku sungguh faham masalah emosi dalaman sebab aku sendiri pun pernah lalui. Cuma masalah aku remeh, aku rasa tak cantik sebab aku takde keyakinan. Membuatkan aku rasa nak potong hidung aku jadi kecik. Aku rasa nak buat plastic surgery dan tukar muka aku. 

Papa aku kata, itu dugaan kecil untuk aku. Allah menguji sikap bersyukur aku. Itu pun aku rasa macam susah nak lawan.bodoh Nafsu aku untuk nampak sempurna. Nampak sangat tahap iman aku ciput tak boleh lawan benda kecil ni. 

See, hidung Asmirandah sama besar dengan "tulang" hidung aku "je". 


Dah ada hidung sempurna tapi tak bersyukur. Mendambakan hidung kurus macam Asmirandah. Entah ape-ape kan? Padahal tak sepatutnya jadi an issue pun. Aku patut bersyukur sebab lahir sempurna. Why should I commit with plastic surgery? semata untuk kuruskan hidung.


Benda kecil boleh jadi jadi major kalau kita tak cuba untuk cure. Im not making any stories or jokes......Even Demi Lovato pun pernah cuba bunuh diri sebab rasa diri gemuk..tapi tak mati..
Nampak gembira, lagi-lagi dalam show Sonny With A Chance. Tapi inner feelings?


Apatah lagi kes keliru jantina?
Sebab tu lah bila ada major sensitive issues macam arwah Ashraf@Aleesha tu, kita tak patut hina dan maki. Kita manusia tak layak untuk judge. Ayah aku cakap, itu dugaan besar buat dia. Bagi aku dugaan dia sungguh berat sebab dia keliru dengan emosi dan lawan dengan emosi dia. Lain kes dengan khunsa di mana kau boleh memilih. Biar Allah yang judge. 

Al-fatihah untuk arwah. 


Dont be too happy while reading but do have a nice ramadhan everyone...

Inner conflict is a private war within oneself. It could be anything from deciding between two job offers and in deciding many things in your personal life. There is inner conflict between good and evil, strength and weakness, love and hate, etc. Benda kecil bisa jadi besar kalau jiwa tak kuat. Nak kuat kan jiwa, iman kena kuat....by Roslan. 






71 comments :

  1. setuju 100% peratus dgn entry ini.. :)

    ReplyDelete
  2. eh u rase hdong u ok, mancung ape !

    arwah tak patot disalahkan, sbb naluri dia memang mcm tu, kita sebagai manusia biasa susah nak lawan takdir.. al fatihah.

    ReplyDelete
  3. wah, ayah namee siap bg quote, ye lah

    sentiasa tak berpuas hati atas apa yg kita kecapi atau tak bersyukur sangatlah menyebabkan kita selalu -ve ...

    ReplyDelete
  4. al-fatihah utk arwah, kita mmg takde hak utk menghukum dan mengadili arwah..biarlah DIA sahaja membuat keputusan..takziah kepada keluarga arwah...kita yg ada nie bersyukur lah dgn apa yg ada...

    al-fatihah..

    ReplyDelete
  5. maybe bagi kita.kita xcantik..tapi orang yang x cantik pasti ada kecantikan yang lain...orang cantik xsemestinya cantik semua..ada yang cantik tapi suara xbest lgsg...so bersyukur dengan apa yg ada..sbb kita dicipta sebaik2 kejadian oleh Allah S.W.T ;)

    ReplyDelete
  6. selalu juga jadi tekanan macam ni. orang selalu kutuk kite buntut besar tp badan kecik. tp umi kite selalu pesan, orang lain semua buat pembedahan nak besarkan segala bende, kite dah otometik Allah kasi free besar, xyah nak bedah2 da..tengs namee buat entry ni.. :)

    ReplyDelete
  7. samekom . sis , this is my first time commment yr entry , sebab baru dapat link dr ayamm kott , kite nak tnya sikit lah pasal inner conflict ni . sebab kite selalu jugak macam ni . macam mana nak handle aa ? kite pun rasa kite tak cantik macam org lain , tgn byk bulu , even muka pun ada bulu roma . kekdg rasa sgt sedih and maluu nak face dgn org , macam mana ekk ?

    ReplyDelete
  8. aku penah ada inner conflict gak mcm u tpi x la smpai nk bunuh diri..hehe..btw, kdg2 kta x paham org lain cuz tu emosi masing..n most people nak jadi perfect yg pnting tanamkn syukur dalam diri dulu..:)nice sharing

    ReplyDelete
  9. i thought each people faced the same problem, 'inner conflict'. not all of us can't just acting very blur/sengal if they find there are something with theirselves, right? tp kadang2 emosi harus dipertimbangkan, takkan gara2 masalah kecil kita perbesarkan!
    btw, i've met asmirandah before and i noticed she's totally look alike u!!! hhe.

    ReplyDelete
  10. i used to think of committing suicide too.and still do sometimes. :/

    dan sekarang sedang cuba mengumpul kekuatan dan keyakinan.namun agak sukar apabila sering dikelilingi orang2 yang kelihatan sempurna.

    ReplyDelete
  11. Inner Conflict laaa satu2 defense system yg halang kita terus wat jahat~

    ReplyDelete
  12. inner conflict, it's really sucks.

    but it's more pain when you have split personality. trust me :)

    happy ramadhan :)

    nice one XD

    ReplyDelete
  13. yes.. nobody perfect.. masing2 ade kekurangan..and betol kita tak bileh hina org macam tu sebab kita lagi menjatuhkan semnagt dia.. di buatnya sum1 tu tak kental.. tak ke kite lak rasa serba salah kan.....

    ReplyDelete
  14. hehe..bahaya Namee..nak bunuh diri..tapi itu dulu la kan..

    pompuan selalu macam tu..ada yang rasakan dirinya gemok, walhal dia dah kurus, ada yang rasa, kulitnya kusam, walhal kulitnya dah licin dan segar dan macam macam lagi..hmmm..lelaki pon ada yang macam nie..ada yang rasa rendah diri sangat bila dia tu terlalu rendah, kurus keding..

    bersyukur ape yang ada..if nak ape yang diidamkan, lakukan secara halal..

    ReplyDelete
  15. terima seadanya,tapi masalah manusia xpernah bersyukur dgn anugerah yg ada pd diri..ya,konflik dlm diri..n sy pn pernah juga alami benda mcm ni..sbb ada kening yg tebal kat muka,heh..agak bdoh bila difikirkan benda remeh macam tu,tp lebih baik ada dr tak ada rite?hehe...

    *Benda kecil bisa jadi besar kalau jiwa tak kuat. Nak kuat kan jiwa, iman kena kuat....

    setuju kata uncle roslan,ehehe..;)

    ReplyDelete
  16. bln2 puasa ni lg bnyk kena uji~

    ReplyDelete
  17. Setuju.. Apa pon dalaman diri kita yang menentukan emosi kita..Sama dengan juga kalau akal kita fikir kita boleh,maka jadi la boleh..Kalau akal kita fikirkan tak boleh,maka tak boleh la jadinya..

    Al-fatihah buat arwah,dia juga manusia biasa yang mempunyai perasaan dan bermain dengan emosi..Mungkin naluri yang ada pada diri dia tak seiring dengan apa yang dia ada sejak azali.. Mungkin sebab tu dia jadi keliru,apa pon kita sebagai manusia tak berhak nak menghukun atau menghina sesama manusia..Semoga dia mendapat keampunan..Al fatihah..

    Nice one Nameerah .. :)

    ReplyDelete
  18. betul.. sofea ni sensitif. orang cakap apa pun terasaaa sbb tak yakin pd diri sendiri

    ReplyDelete
  19. tkutnyer inner conflict nie kan ? bermain dgn iman =.="

    ReplyDelete
  20. artis hollywood most of them ade inner conflict kot..i think its the same as depression kan?..

    ReplyDelete
  21. terima kasih untuk info ni..saya pun kadang2 rasa tak yakin pada diri sendiri... :)

    ReplyDelete
  22. awk cantik la namee! hawt gitu :)

    dulu pon kite tak suke kening kite lebat rase huduh. tapi bile da besar nie. rase itulah aset kite :)

    ReplyDelete
  23. ---->selalu rasa rendah diri sebab rasa antara semua kawan2,terasa diri ini yang paling jelek sekali!selalu takmo outing dengan diaorang...sampai di anggap buang batu...(sombong).

    nak kumpul duit gi buat hidunglah.jaw la.Nak suntik botox lah..semua lah.but then bila fikir balik,kenapa tak bersyukur kerana di lahirkan sempurna cukup sifat?why on earth hendak mengubah ciptaan Allah?

    Al-fatihah untuk arwah...doakan yg terbaik untuk arwah...

    ReplyDelete
  24. pernah mengalami gak konflik dalaman. kini boleh tersenyum bila baca entri ni =)

    ReplyDelete
  25. waa.. bagusnye. papa pemberi semangat. hehe.

    kena bersyukur dengan apa yang Allah bagi pada kita. nanti suatu hari Allah tarik balik nikmat yang dia bagi, baru kita nak tahu ape erti kesyukuran tu.

    ReplyDelete
  26. suka ini entry..!! abyan pun mempunyai sikap cam namee.. x de keyakinan diri.. mmg akan malu bila berdepan dgn org ramai..

    dah x tahu camne nak naik kan keyakinan mcm org lain.. kalau ada je org pandang abyan, terus abyan akan menunduk.. sbb terlalu pemalu + kurang yakin dgn diri sendiri.. T.T

    ReplyDelete
  27. al-fatihah utk arwah. kesian juga. keliru nak pilih kan ? betul2 conflict. hmm

    ReplyDelete
  28. yes, thats so true.. inner conflict membuatkan kite lebih twrds positive or negative thinking. if people surrounds us judgemental die positive, so we will always stay positive and the other way round.. :)

    be strong namee!

    ReplyDelete
  29. sye rse bersyukur gila lepas baca ni..hahha

    ReplyDelete
  30. kita kena bersyukur.
    kak nameee lawa la. tak perasan pun tulang hidung besar kalau tgk kat gmbar.

    ReplyDelete
  31. cantik dah tu namee =)
    cume kna sll bsyukur..
    kita pon brgn jgk nk jadik cantik cam era fazira, tp dah ketentuannye, kulit kita ni gelap, tinggi ala2 je, jerawat plak suke beno mnempek..
    terima je la, syukur la muke ada rupe lagi, tak cacat. bole jalan lagi, bole bcakap, tgk dunia.. otak bjalan lag...
    sama2 la kita ye..

    ReplyDelete
  32. nak bagi mancung lagi x? saya tarikkan..haha

    ReplyDelete
  33. oh nama perempuan dlm gambar tu asmirandah ek? siapakah die?hehe..sori noob sekejap ;p

    ReplyDelete
  34. it's hard,but we need to be strong..:D..if kita tak kuat untuk hadapi probs kita,sape lg..

    ReplyDelete
  35. Pernah rasa yang sama jugak =)
    sampailah satu point ni rasa macam
    "eh, kena love diri sendiri dulu baru orang nampak aura kita"

    Kalau orang tu confident, aura dia memang kuat. Secara tak langsung orang akan notice dia walaupun dia taklah cun sangat ke apa. Kesimpulannya,harus sayangi diri sendiri. =B

    ReplyDelete
  36. memang kesian ape yg jadi kat aleesha. patutnye kite tak yah nak keji2 cakap die tak sedar diri, tak ingat tuhan. tapi dalam hati die, perasaan die, sakit perit tak semua org faham. tapi die la orang pertama membuat transgender yang pakai tudung..

    ReplyDelete
  37. Dear Namee,

    The best solution to inner conflict is to understand acceptance on the differences that you are unhappy about.

    It is easier to make peace with your differences rather than fighting against it.

    Sadly, I admit that I feel the same way as you do as well but most of the time I tell myself that beauty's on the inside matters most. I tell myself that I want people to remember me as the sincere, kind hearted one instead of handsome, tall one.

    Beauty doesnt come from touch only but intangible as well. You dont see kindness and sincerity but you can feel it.

    We are living in a cruel society where we generalize beauty as being tall, fair and flawless skin. Lets not be hard on those who find it difficult to comprehend their differences, instead help them reach their peace in acceptance :)

    ReplyDelete
  38. "Benda kecil bisa jadi besar kalau jiwa tak kuat. Nak kuat kan jiwa, iman kena kuat....by Roslan."

    love this entry :)

    ReplyDelete
  39. Botox and plastic surgery adalah jawapan kepada masalah anda...

    Hubungi saya di talian tertera untuk membuat tempahan..

    Kami jamin selepas ini muka anda akan kelihatan sgt-sgt tidak menarik apabila dah tua..

    sekian.

    ReplyDelete
  40. memang pun..setiap org mesti akn ade rse camtu..but, for me..if tetibe terfikir camtu cpt2 la istighfar dan bersyukur dengan nikmat Allah..wlpn sy tak cantik tp Alhamdulillah bersyukur sbb still boleh melihat, berckp, mendengar, berjalan dan buat kerja guna dua tgn yg ade..So, keyword dia sng aje..BERSYUKUR... :)

    p/s: Namee dah cukup cantik dah.. :)

    ReplyDelete
  41. Its true dear.. inner conflict ni mmg owez happened.. Even for my ownself pun.. Semuanya sbb terlalu banyak fikir n the biggest sbb is, xtahu bersyukur kan.. semua psl diri sndri buruk..

    uwuwuwuw~~~
    nak berubah nak berubah..

    ReplyDelete
  42. awak dah cukup cantik dah tauuuu :)

    ReplyDelete
  43. keyakinan diri penting sekaligus menyakinkan org di sekeliling kite..kalo kita asek down je,org tgok pon down jugak..teeehheee

    ReplyDelete
  44. u cantik la sis.no worries la.hehe.yg penting syukur dgn ciptaanNya. :)

    ReplyDelete
  45. sama macam roommate aku. banyak inner conflict . peace

    ReplyDelete
  46. Ak sdg mengalami inner conflict..

    ReplyDelete
  47. saya selalu ada inner conflict..seriously..sebab org slalu ejek kekurangan saya..hidung kembang lah, pendek, gemuk..benci sangat dgn dri sndri..

    ReplyDelete
  48. agree! dulu nadia pun sama, kuku tak cantik, mulut tak cantik, semua tak ok...bila da grow up, belajar bersyukur...sekarang i'm happy with myself! =)

    ReplyDelete
  49. awak dh cukup cantik bg akak..kalau nk dibanding dgn akak ni..

    akak penah lalui masalah ni ms remaja dulu..biasalah remaja kn..akak rs akaklah manusia pling huduh yg ada kat sekolah..apatah lg kengkawan akak terdiri drpd gadis yg cun dan pemes..

    tp bila dh semakin dewasa akak dh blh terima ketidak'cun'an akak..kita kena bersyukur dgn apa yg Allah dh bg rite..:)

    percayalah..awak sgt cantik..

    ReplyDelete
  50. betul bende kecik boleh jadi parah kalau di biarkan..sentiasa pikir positif dan bersyukur..insyaAllah boleh kuat hadapi inner conflict.. :)

    ReplyDelete
  51. saye pon penah rase cmtu T_T dulu lah , ya allah tuhan je tau . rase buruk giler diri ni . tp da lame2 tak pk dah . skang bru sebok pk pasal akhlak n prangai nak ubah . hehe

    ReplyDelete
  52. sesiapa yang ada conflict jiwa ni cepat2 gi therapy atau motivation apa2. sebab kalau biar lame2..boleh jadi lebih serious. :)

    ReplyDelete
  53. ada buat respond entry for this entry semalam . kalau sudi sys namee singgah ok ? :) happy ramadhan ,

    ReplyDelete
  54. ada buat respond entry for this entry semalam . kalau sudi sys namee singgah ok ? :) happy ramadhan ,

    ReplyDelete
  55. nasib ada idong dr xde idong.hehe

    ReplyDelete
  56. hehe,,betul aishah! :) ada hidung boleh bernafas lancar lagi. :)

    ReplyDelete
  57. most of the celebrities faced the major inner conflict. ye la kan diorang kan public figure. lagi depress sebab seluruh dunia pandang setiap inci tubuh badan. even personal life diorang.

    nice entry. ♥ it.

    ReplyDelete
  58. dulu saya ada konflik jugak.. sebab dari kecik kakak suka tanya, "siapa buruk?" dan saya akan terasa sebab saya je gelap dalam family.. yang lain semua cerah.. dah tu, saya yang terlebih chubby dalam family... tapi itu dulu... sekarang dah lain... mungkin sebab dah makin matang... hee... + ada orang yang menghargai diri kita... he...

    ReplyDelete
  59. @anis..terima kasih :)

    @hana..mancung from the side. dr front kembang sejengkal.gehehe. al fatihah untuk arwah ye ;'(

    @akim..kesian apa nyaa..

    @fiq..hehe, roslan. biasalah ,he usually talk much. :P

    @alya...betul. al fatihah juga ye. ;'(

    @rushas..betul tu,tak semua org perfect dan mengharapkan untuk jadi sempurna. patut nya kita fikir apa yg org lain xde n kita ada. baru kita rasa syukur..

    @kayangan..betul. saya jadi gila bila terlalu fikir. depresi melanda diri.

    @farhanah..hehe, love it too.txs :)

    ReplyDelete
  60. wawa...em, we got the same issues here. bulu roma itu? saya juga ada bulu2 roma n what i did is i waxed and went for a laser treatment n i spent about few thousands..em 5k macam tu lah just to removed all the bulu roma. bulu roma halus pun i taknak. sebab i nak flawless macam Korea tp sbnrnya itu tak worth pun wawa. mungkin kita ni terlalu memikir...sebab tu smpai obsessed. WAWA jangan macam tu ok. learn to love urself ok. saya pun bangkit juga dr depresi n wonder why i hate myself. sedangkan tiada cacat cela mahupun calar pd diri kita..kalau bulu roma kt muka, usually western people pun byk hair kt muka tp they went for threading.buang bulu tu. :) macam cabut kening lah, mcm tu juga org buang bulu roma kt muka.. :)

    ReplyDelete
  61. @sufy...hehe. saya berat juga sbb tu smpai nk bunuh diri. dasyat inner conflict nih. :) kena cepat2 pergi cure.

    @farra..benaran. semua orang faced this kind of prob. yang beda nya adalah kekuatan iman untuk tepis semua nya. betul ? :) jiwa harus kuat.

    @hana..kita serupa juga, sebab tu saya tak boleh renggang dengan family, sebab family adalah kekuatan saya. even ribu juta orang kata kita cantik pun, kalau hati kita tak dpt terima yg positive..susah. hana jangan fikir sgt yeah.. :) hana cantik.

    @taufan..happy puasa :)

    @roroi...:) betul.

    @sergeant...susah nak kawal inner conflict kalau kita tak kuat and not sure with what we want in our life.

    @pinky...:) agreed. al fatihah untuk dia ya. :)

    @pilot wan..hehe, actually skang pun masih terasa juga benda2 ni. lagi2 bahagian hidung tu ah. hidung namee x besar pun tapi bisikan2 tu lah.hahahahah. mengada lebih...

    @ayie..kening tebal? kita samaaa.heheh.tapi lelaki kening lebat macho. so don worry too much okay :)btw, roslan mmg selalu motivate saya.hehe

    @saiazuan..bulan puasa. blodd sugar drop, mood lagi lah swing..

    @MTT..al fatihah untuk arwah. txs for the nice comment :)

    @engku..ure so pretty sweety.listed in ayam prettiest woman part 4 kan. hehehhehe

    @izyan.yuppie. sebab tu mereka banyak commit suicide.sigh.kadang pasal hal kecil je.

    @afifah...saya tahu case ini dah jadi major. sebab i think i really need to share this. ramai ada inner conflict. :)

    @shaficqa...terima kasih. macam saya cakap, hati kalau dah negative,org puji cantik pun kita fikir itu sarcasm. sakit jiwa.hehe

    @abby..ure pretty abby. n bergaya! heheh. al fatihah juga untuk arwah. :'(

    @wan sarawak..hehe, lelaki ada juga ye? :) rarely.

    @izzati..coolioo dad ever :) txs zati :)

    @abyan..hehe, ramai jadi macam ni sbb sifat pemalu dan rendah diri. serius. muka lawa macam jlo pun ttp boleh jd mcm ni...kalau lack of confidence.

    @fiqa...al fatihah ;'(

    @zoe..so true. thank u and i will be strong.

    @miss silent... :) alhamdulillah

    @hatizah..hehe. besaq gedabaq. :D terima kasih.

    @cantekk..nama awak cantekkk, dir tentu sungguh cantik tuuu :D

    @angah.txs for the wow :)

    @nizamm..hahaha, terima kasih sajaa.

    @teha..lawa gila kan dia ni. geram tgk hidung dia tu haa. hahah. Asmirandah.

    @doublehead..betul :)

    ReplyDelete
  62. @sophie..hai sophie!! betul tu tapi architecture juga lah yang buat saya lebih inner conflict..u know why??sebab bila tak cukup tidur, our blood sugar will drop off then mood kita swing. itu yang jadi kepala tak betul. heheh, plak muka bengkak bila tak tidur seminggu...

    @ayuni, betul. kesian kan. :(

    @aiman...u always drop a nice and very constructive comments on my entry. thank u so much. Sometimes i love myself but in other perspective i tend to compared myself with others. itu yang jadi asyik tak puas hati je. and i dont believe in cosmetics as i dream to have a flawless white skin. licin semulajadi...not a dot! :D hahaha. gila tak? kalau makeup? alah lagi lah down...cantik sebab makeup. no way!hehe.

    @keyri..tahnk you :)

    @pak lan..hang merepek number satu. anne hang botox ka? haha

    @fazreen..moga2 kita semua tak ada major inner conflict nih :)terima kasih.

    @arwani..hehe. fikir byk sgt. macam saya ni haaa. mari sama2 berubah! :D

    @nazihah..terima kasih tp not really :) hehe

    @syazu..we just need a bunch of confidence to look n feel pretty :)

    @kulyn...keyword..bersyukur.. :) thanks. :)

    @lun..hehe, suruh roomate pergi therapy or any kind of motivation.

    @alip..conflict apa? :)

    @finaz..hehe, itu lah. sebenarnya kita ptt fikir..kita sempurna anggota je kan. kecil besar tu lain cerita.hehe

    @ery..al fatihah :)

    @nadia..any tips?? :D

    @rina...terima kasih. mungkin saya masih di zaman conflict. lambat laun nnti mungkin saya akan pulih. :) terima kasih untuk semangat :)

    @@swwet.. :) hehe betul. positive inside and outside :)

    @puteri..whats the most important is hati kan ? :)

    @marfiera..terima kasih. sudah baca. nice one :)

    @aishah..itu lah. heheheh

    @hany..betul. sbb tu most of them commit suicide. :)

    @amni...ada tipss?? :D

    @

    ReplyDelete
  63. tapi nak timbulkan confidence level tu sangat susah.huhu. makin lama makin ramai perempuan cantik, and makin lame makin rase diri nie buruk gile. tapi tak sampai bunuh diri :)

    kak namee, nak mintak pendapat leh?

    http://encikawisy.blogspot.com/2011/08/just-wondering_06.html

    ReplyDelete
  64. i pernah inner conflict
    sgt teruk, thn 2010
    sampai tak bercakap dgn org
    sampai berkurung dlm bilik
    sampai biarkn fb n blog bersawang
    sanggup tipu segala semata2 xnak join kwn2 sekelas
    punca : low confidence dlm byk benda
    rasa mcm semua org perhati apa yg kita buat
    rasa mcm xlayak jd ketua
    rasa teramat loser
    padahal org ok je dgn kite
    now, dah semakin okey
    cuba terima diri sendiri
    alhamdulillah

    ReplyDelete
  65. U sgt cantik kott!! Rasa x percaya bila u kata nak buat surgery utk ubah muka

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...