Friday, October 10, 2014

Mencabar Minda Betul !

Hi

I rasa I manusia paling membosankan kot. Jenis tak pernah karaoke, tak pernah nak layan bowling, tak pernah nak layan snooker, tak pernah nak layan pergi arcade. Sebab tak reti. Maybe sebab jenis dari family yang mengongkong tak boleh keluar dengan kawan kot . Eh tapi zaman universiti walaupun dah bebas pun sama, kawan ajak pergi karaoke pun tak mahu. Memang jenis membosankan.hewww T_T

Tapi ada satu tempat berhibur je yang I dah terjatuh cinta.  Di mana you and kawan2 akan dikunci dalam satu bilik yang gelap...emm not that gelap but lampu samar samar malap lah. then kena selesaikan puzzles and pecah otak untuk fikir untuk selesaikan segala puzzles and quiz dalam bilik tuh. Kalau tak dapat selesaikan, tak dapat kunci untuk boloskan diri. Code Factory nama tempat tuh. 

Masa diajak untuk join main Code Factory nih, i was like..."eh nakk lah macam best sebab dia involved with puzzles and quizzes kan." Cee poyo. Konon dapat jawab subject add maths dulu, dah rasa terrarr sangat. I yakin je..."mesti boleh bolos diri lah. susah sangat kewwww teka teki dia ?" ingat macam main2 cantum puzzles ke, tic tac toe ke ? 

Ini dia !
Eh ni bukan code Factory Tapi kena upload jugak...si cantik ni lah yang ajak I datang sini ! 


Ni dia ! Eh nampak sunyi sepi..mana semua orang ??  Semua dah terkunci dalam bilik tengah pecahkan kepala untuk settlekan segala puzzles .

I seriously ingat puzzles dia senang. Orang kata add maths susah kan, tapi at least ada formula yang kita boleh try and error. Nih macam ..emm tak refikir. Even the formula, clue pun kena fikir and cuba2 je. Hmm balasan orang berlagak , pastuh bila dalam bilik terkunci tuh...garu kepala dont know where to start. 



Ni lah salah satu bilik berkunci tuh. Ni tema classroom murder. Kalau rasa nak berangan cerita CSI investigate orang kena bunuh....pilih lah bilik ni. Masa diberi hanya 50 minit. Macam lamaa kan 50 minit padahal terkontang kanting kat dalam tuh. hahaa.

Nanti lepas dah berjaya break all the code, akan keluar berjaya dapat kunci akhir. Then berjayaa ! 


Muka masing2 lepas pening settle kan puzzles. Ini my group. Nama group stylo mylo. inspired dari tshirt seseorang. cuba cari....Yang paling depan tu Barry , founder Code Factory.

Eh tetiba meriah ?? Sebab semua dah berjaya keluar dr bilik berkunci masing2. Eh berjaya keluar ke atau surrender minta dibuka ??hewhew

Ada 4 theme ...boleh pilih nak pecahkan otak di bilik mana satu. 

Seriously  puzzles dia mencabar minda. Siapa dapat keluar dr bilik dalam masa kurang 50 minit tu memang terrrarrrr ahh.. eh dengar cerita group I yang pertama berjaya escape ?? Eh !



Seriously kalau ada time, cubalah. Best gila. Mencabar minda betul. Gambar dalam bilik tu tak boleh snap. Kalau boleh snap photo , dah lama I bocorkan puzzles kat sini. haha. Tapi pening jugak lah nak escape. 

Siap ada sijil lagi iolsss. 

Harga 
Isnin - Jumaat (10am-5pm) : RM32
Isnin - Jumaat ( 5pm - 10pm ) : RM35

Sabtu, Ahad and public holiday ( 10am - 10pm) : RM36

Seriously korang patut cuba !! Menguji minda betul ! Ada ke orang boleh boloskan diri dalam masa 10 minit ?? Nanti bila ada time, ajak kawan2 .  Time dalam bilik tuh...haaa pandai2 lah korang bekerjasama. hewww

Kena main dalam group tau. Takleh main sorang2. hahaa

Giveaway untuk 5 pembaca !
I nak kasi 5  orang,  50% discount voucher main game Code Factory nih untuk 5 pembaca bertuah. 

Lokasi Code Factrory
Lot 2-05 & 06A, Second Floor, Jaya Shopping Centre,


Hanya perlu jawab .Saya ingin cuba pecahkan code game Code Factory ini kerana......(sambung ayat pendek)


Toodles !!





Memperkenalkan AIRISH MIRACLE, penyelesaian terbaik untuk menyerlahkan kecantikan kulit wajah anda.
Hasil inovasi unggul Datin Jannatul Iza bersama suaminya, Datuk Aizuddin Ghazali, maka lahirlah formulasi menakjubkan AIRISH MIRACLE yang menjadi jawapan kepada wajah bersinar yang anjal dan tanpa cela.
Gabungan elemen kosmetik dan fesyen pada set penjagaan wajah AIRISH MIRACLE adalah konsep unik yang julung kali diperkenalkan dalam pasaran produk kecantikan.
Konsep ini sekaligus menjadikan AIRISH MIRACLE satu jenama premium yang tersendiri, berkualiti dan sesuai untuk semua jenis kulit.
AIRISH MIRACLE dirumus khas dengan ekstrak mineral Hematite untuk kulit yang lembap dan bersinar, juga ekstrak pati Sakura bagi memelihara keremajaan wajah.

Ia didatangkan dalam dua set:
1. Set Airish Miracle Premium (RM299)
Mengandungi: Pencuci (60ml), Penyegar (100ml), Serum (30ml), Pelembap (30ml) dan Pati Hemma Sakura (60ml).
2. Set Airish Miracle Signature (RM80)
Mengandungi: Pencuci (15ml), Penyegar (15ml), Serum (15ml), Pelembap (15ml) dan Pati Hemma Sakura (15ml).
Dapatkan set AIRISH MIRACLE anda hari ini dengan menghubungi 019-2222696 dan 012-6262956.
Ikuti juga Instagram @airishmiracle atau layari www.airishofficial.com untuk maklumat lanjut.




43 comments :

  1. Wah! Bestnya. Jawab kat sinikan. Hmmm... bismillahirrahmanirrahim.

    Saya ingin cuba pecahkan code game Code Factory ini kerana saya rasa bosan gila tiada hiburan lain melainkan blogging dan movieing.

    ReplyDelete
  2. Saya ingin cuba pecahkan game code factory ini kerana saya rasa otak saya dah tepu cuti terlalu lama ;)

    ReplyDelete
  3. saya ingin cuba pecahkan code game code factory ini kerana saya tak pcaya bila namee kata game ni susah..wakaka ;)

    ReplyDelete
  4. saya ingin cuba pecahkan code game code factory ini kerana saya nak release tension lepas final exam nanti >.<

    ReplyDelete
  5. Saya ingin cuba pecahkan code game Code Factory ini kerana saya rasa saya lagi terrarr dari Namee! Hihi, JOKING!

    ReplyDelete
  6. saya ingin cuba pecahkan code game factory ini kerana saya teringin nak jadi macam detektif conan. muehehe

    ReplyDelete
  7. Saya ingin cuba pecahkan code game code factory ini kerana saya nak kurangkan stress belajar sebagai optometrist ni n as,new herbalifer...heeee

    ReplyDelete
  8. salam.. namee tak abiskan cite lagi..kalau time out apa jadi? lokasi dia plak kat ner?entrance fee? kang kalau dah jawab dapat rugi plak kalau jauh x dpt pergi

    ReplyDelete
  9. Saya ingin cuba pecahkan code game factory ini kerana saya nk berlagak dgn namee yg saya terror.. #ehhh hahahha... nak tikettttttttt........ :p

    ReplyDelete
  10. saya ingin cuba pecahkan code factory ini kerana saya ingin menguji tahap problems solving dalam diri dan kalau best nak recommend my club untuk buat engagement session kat situ.. :)

    ReplyDelete
  11. saya ingin cuba pecahkan code game Code Factory ini kerana game ni nampak advanture dan menguji minda...

    ReplyDelete
  12. Saya ingin cuba pecahkan code game Code Factory ini kerana saya nak bawak bf cuba activity lain selain movieeeeeee :D

    ReplyDelete
  13. saya ingin cuba pecahkan code game factory ini kerana saya sukakan cabaran dan suka berfikir secara halus untuk selesaikan masalah puzzle yang susah. sebab itu saya suka cerita2 yang byk berfikir macam lost... give it to me pls :)

    ReplyDelete
  14. Saya ingin cuba pecahkan code game Code Factory ini kerana saya nak tengok sama ada saya mampu jadi CSI atau tidak sebab selama ni saya yakin sangat yang saya boleh jadi CSI yang bagus. ✌️

    ReplyDelete
  15. saya ingin cuba pecahkan code game factory ini kerana saya sukakan cabaran dan suka berfikir secara halus untuk selesaikan masalah2 dan puzzle yang susah.. pls give it to me.. hehe~

    ReplyDelete
  16. saya ingin mencuba pecahkan code game factory ini kerana saya nak asah otak saya yang dah lama tak berasah..ikhlas dari esah :) heheeeee

    ReplyDelete
  17. Saya ingin cuba pecahkan code game Code Factory ini kerana gamenya best dan mampy mengeratkan persahabatan !! :)

    ReplyDelete
  18. saya ingin cuba pecahkan code game code factory ini kerana... saya dah lama cuti bersalin dan saye perlu menguji minda dan akal saya kembali. rasa otak dah sangat berkarat!

    ReplyDelete
  19. Saya ingin cuba pecahkan game code factory ini kerana saya memang suka main game macam nie dengan kengkawan. Confirm sambil main sambil gelak gegila sebab pening pikiaq. Hihii ;)

    ReplyDelete
  20. Namee, saya ingin cuba pecahkan game Code Factory ini kerana nak aktifkan semula hormon adrenalin saya yang dah nak beku nih.. hehehe :)

    ReplyDelete
  21. saya ingin cuba pecahkan code game factery ini kerana saya ingin mencabar diri saya to think out of the box.

    ReplyDelete
  22. Wahh best la dapat sijil..Dekat penang nie escape game xda sijil..harga lagi mahal ckit..RM36 for 45 minute.

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum.
    Saya ingin cuba pecahkan code game factory ini kerana saya tidak pernah tahu adanya tempat ini sebelum ini.

    ReplyDelete
  24. saya ingin cuba pecahkan game code factory ini kerana saya pun macam Namee tak karaoke dan pergi bowling dan mungkin inilah permainan yang sesuai untuk saya :)

    ReplyDelete
  25. saya ingin cuba pecahkan code Game Code Factory ini kerana dalam phone saya cuma ada game CSI:hidden crimes dan Maze King. menunjukkan betapa saya terlalu suka game2 mystery ini...(ahaha!tapi jawapan ni jujur tau)

    ReplyDelete
  26. Saya ingin cuba pecahkan game code factory ini kerana saya suka cerita2 detektif, selalu tengok movie and baca komik je, huhuu, nak cuba real pula, kut2 dapat lawan masa Kak namee, wee~~~

    ReplyDelete
  27. Saya ingin cuba pecahkan code game code factory ini kerana saya nak uji kemampuan saya main bendalah nie sebab saya zaman sekolah lagi memang selalu fail la bab2 game yang mencabar gini. Mana tahu sekarang sejak dah berusia nie, saya boleh buat dengan jayanya... Wakakaka...

    ReplyDelete
  28. hai namee :) thankz for da info.. hari tu i ade nampak game ni kat e-curve.. nanti nak cuba lah :)
    jom BW blog saya.. byanisnatasha.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Nak cuba jawab jugaklah.. Hehe..

    "Saya ingin cuba pecahkan code game Code Factory ini kerana pengaruh reality tv show Running Man.. Haha! Ada satu episod tu diorang terkurung macam ni then kena solve the puzzle untuk get out from the locked room. So, I nak fefeeling berada dalam show tu.."

    Erks, boleh terima ke jawapan macam tu.. Huhu..
    Rosmiza Ali Official Blog™

    ReplyDelete
  30. Saya ingin cuba pecahkan game code factory ini kerana saya ingin menjadi pemenang dan bukan pengalah..hehehe..

    ReplyDelete
  31. Owh..terlalu jauh untuk dipecahkan...hewhew...

    ReplyDelete
  32. Saya ingin cuba pecahkan code game Code Factory ini kerana saya nak bawak BFF saya merana dalam keseronokan dengan aktiviti baru ini

    ReplyDelete
  33. saya ingin cuba pecahkan code game code factory ini kerana saya ingin melihat tahap kebijaksanaan otak saya kikikikik selain itu ia merupakan satu activity yang berfaedah untuk di isi pada masa weekend or lapang :)

    ReplyDelete
  34. saya ingin cuba pecahkan code game Code Factory ini kerana...Namee dah main tak kan saya nk tengok jek..musti lah nk kena try gak!! =)

    ReplyDelete
  35. Saya ingin cuba pecahkan game code factory ini kerana saya rasa saya la orang yang akan menyelesaikannya dalam masa 10minit.huahaaha =D

    ReplyDelete
  36. Saya ingin cuba pecahkan game code factory ini kerana saya rasa saya la orang yang akan menyelesaikannya dalam masa 10minit tu.huahaaha =D

    ReplyDelete
  37. Ist good to have something like this once in a while especially teenagers out there, takder la 24jam ngadap gadget.

    ReplyDelete
  38. Saya ingin cuba pecahkan game code factory ini kerana saya nak sebut dialog Detektif Conan " PEMBUNUHNYA ADALAH....!!" dengan penuh dramatik.. hehe (itupun kalau berjaya :p)

    ReplyDelete
  39. saya ingin cuba pecahkan game code factory ni kerana saya suka cabaran tapi kalau saya menang pun mesti tak boleh join jugak sebab saya dok jauh di kelantan. sobssss

    ReplyDelete
  40. Saya ingin cuba pecahkan code game Code Factory ini kerana saya nak sijil.

    ReplyDelete
  41. Saya ingin cuba pecahkan code game Code Factory ini kerana memang saya ingin cuba pecahkan code game Code Factory. Takde niat lain dah.

    ReplyDelete
  42. stylo mylo tshirt by dr Jack! wooot3. cambest je tmpt ni.. tp tanak isi slogan ni.. hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...